2016 2017 YILI NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMENLERİN ATAMA DUYURUSU
2016 – 2017 YILI NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMENLERİN ATAMA DUYURUSUBu duyuru; Norm kadro fazlası/istihdam fazlası öğretmenlerin başvuru ve atama işlemlerinikapsamaktadır. Yer değiştirmelerde aşağıdaki mevzuatlar esas alınacaktır.A-İLGİLİ MEVZUAT• 17/04/2015 tarih ve 29329 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı ÖğretmenlerininAtama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği,• 18/06/2014 tarih ve 29034 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul veKurumların Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları(http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_09/10093949_9_cizelgeveesaslar.pdf) Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin YönetmelikB- İLKELERNorm fazlası öğretmenlerin yer değiştirme işlemlerinde, eğitim kurumlarının atama yapılacak alanlarda,norm kadro açığının bulunması gerekmektedir.C) NORM KADRO ÖĞRETMENLERİN TESPİT EDİLMESİA) Norm Kadro fazlası öğretmenlerin tespitinde öncelikli olarak;1) Eğitim kurumu ve/veya bölüm kapanması, program değişikliği, Bakanlığın öğretmenliğeatanacakların tespitine ilişkin kararıyla bazı derslerin kaldırılması veya istihdam alanının daralmasıgibi nedenlerle öğretmen fazlalığı oluşması hâlinde, öncelikle sözleşmeli öğretmenler ihtiyaç fazlasıöğretmen olarak değerlendirilir.2) Yöneticilik görevi sona eren idarecilerden öğretmen olarak bulundukları kuruma norm açığıolmaksızın atananlar norm kadro fazlası olarak değerlendirilecektir,3) Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 53. maddesinegöre işlem yapılması,MADDE 53 - (1) Eğitim kurumunun ya da bölümün/eğitim kurumunda uygulanmakta olan meslekive teknik eğitim alanının kapanması, program değişikliği, Bakanlığın öğretmenliğe atanacaklarıntespitine ilişkin kararıyla ders/alan kaldırılması ya da norm kadro esasları gereğince yapılacakdüzenlemeler sonucu öğretmen fazlalığı oluşması hâlinde; eğitim kurumunun ya da bölümünkapatılması veya program değişikliği sonucunda bu eğitim kurumlarında görevli öğretmenler, yenieğitim kurumu açılarak öğrencilerin taşınması hâlinde bu eğitim kurumlarına, öğrenci azlığı nedeniylekapatılan eğitim kurumlarında ya da bölümlerde görevli olanlar ise açık norm kadro bulunması hâlindeöncelikle öğrencilerin taşındığı eğitim kurumları olmak üzere il içinde alanlarında ihtiyaç duyulan eğitimkurumlarına mazeretleri ve tercihleri de dikkate alınmak suretiyle atanır.4) Öğretmenlerden; herhangi bir nedenle istihdam alanı daralanlar ile görevli oldukları eğitimkurumlarında alanlarında norm kadro sayısı azalanlar, hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılacakdeğerlendirme sonucunda hizmet puanı en az olandan başlamak üzere norm kadro fazlası olarakbelirlenir. Hizmet puanının eşitliği hâlinde sırasıyla; öğretmenlikteki hizmet süresi daha az olan,öğretmenliğe daha sonra başlayan norm kadro fazlası olarak belirlenir.D- GENEL AÇIKLAMALARNorm kadro fazlası öğretmenlerin takvimde belirtilen tarihlerde başvuruları alınacak olup, tercihtebulunanlara en fazla 20 (yirmi) eğitim kurumu tercih hakkı verilecek ve hizmet puanı hesabında 08Mart 2017 tarihi esas alınacaktır.Başvuru işlemleri için;1. Öğretmenlerin yerleşim yerindeki eğitim kurumlarına tercihleri de dikkate alınarak hizmet puanıüstünlüğüne göre atamalar yapılacaktır. Norm kadro fazlası / istihdam fazlası olup, bulunduğu ilgenelinde alanında boş norm kadro bulunmayan öğretmenler, kadrolarının bulunduğu okulda kalmayadevam edeceklerdir.2. Zorunlu hizmete tabi olup; serbest bölgede (şehir merkezinde) görev yapan norm kadro fazlasıöğretmenlerden özrü bulunanlar aynı yerleşim yerinde olan eğitim kurumlarını, mazeretiolmayanlar ise istemeleri halinde zorunluya tabi diğer eğitim kurumlarını tercih edebilecektir.3. Rehberlik alanı atamalarında ilgi (b) Yönetmeliğin 21´inci maddesinin 4´üncü fıkrası gereği işlemyapılacaktır.4. Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Talim Terbiye Kurulunun ilgili kararı çerçevesinde tercihtebulunması gerekmektedir.5. Norm kadro fazlası öğretmenlerin tespiti Okul/Kurum Müdürlükleri tarafından yapılacaktır. Normkadro fazlası olarak tespit edilen öğretmenlere Okul/Kurum Müdürlüklerince gerekli tebligatın yapılmasısağlanacak olup; sorumluluk okul/kurum müdürlükleri ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde olacaktır.6. Norm kadro fazlası olarak tespit edilen öğretmenlere tebligatın yapıldığına dair tebellüğ belgesi vebranş bazında norm fazlası olan öğretmenlerin (08/03/2017) esas alınarak hesaplanan hizmet puanlarınıgösterir form dilekçe ilgili takvim çerçevesinde okul /kurumlarca Milli Eğitim Müdürlüğüne, İlçe MilliEğitim Müdürlüklerince ise Müdürlüğümüz İnsan Kaynakları Atama Şubesi´ne (06/03/2017) tarihinekadar ulaştırılacaktır.7. Aylıksız izinli olan norm kadro fazlası öğretmenlerden 15 Mart 2017 tarihine kadar görevinedöneceklerde başvuru yapabileceklerdir.8. Kadrosu İl ve İlçe MEM´de bulunan öğretmenlerimiz, görev yaptığı kurumun kapatılması ve dersyükünün azalması nedeniyle norm fazlası durumuna düşen öğretmenlerimiz ekte gönderilen formdilekçe ile en fazla 20 eğitim kurumu tercih yapacaktır. Başvuru formu 2 (iki) nüsha düzenlenecek olup,bir nüsha Okul Müdürlüğünde muhafaza edilecek diğer nüshası ise 09/03/2017 tarihi mesai bitiminekadar Müdürlüğümüz İnsan Kaynakları Atama Şubesi´ne teslim edilecektir.9. Atamalar 15/03/2017 tarihinden itibaren yapılacaktır.10. Münhal ilân edilen eğitim kurumlarına yargı kararı, soruşturma, atama iptal, bakanlık ataması vs.nedenlerle atama yapılması durumda eğitim kurumlarına atama yapılmayacaktır.11. Norm kadro fazlası durumdaki öğretmenlerimiz, başvurularını kadrosunun bulunduğu Okul/KurumMüdürlüklerine 02/03/2017 – 08/03/2017 tarihleri arasında form dilekçe ile yapacaklardır. (okulkapatılması nedeniyle başka okullarda görevlendirilen öğretmenler başvurularını İl/İlçe Milli EğitimMüdürlüklerine yapacaklardır.)12. İl içerisinde soruşturma sonucu görev yeri değiştirilen öğretmenler, 3 yıl geçmeden daha önce görevyaptıkları eğitim kurumuna veya ilçeye atanmak üzere yer değiştirme isteğinde bulunamayacaktır.13. Atamalar gerçekleştikten sonra iptal istekleri kabul edilmeyecektir.14. Başvuru belgelerinin titizlikle incelenmesi, yukarıda belirtilen kriterlere uygun başvurudabulunmayanların tercih formlarının Müdürlüğümüze gönderilmemesi, bu konuda gerekli hassasiyetingösterilmesi gerekmektedir.15. Gerçek dışı beyanla tercihte bulunanların atamaları yapılmayacak, yapılsa dahi iptal edilecek olup;ilgililer hakkında yasal işlem yapılacaktır. Sorumluluk sırasıyla başvuruda bulunan öğretmen,Okul/Kurum Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde olacaktır.16. Bakanlığımızca her hangi bir atama veya yer değiştirme takvimi yayınlaması ya da duyuruyuetkileyecek mevzuat değişikliği olması durumunda yer değiştirme işlemleri Valiliğimizce iptaledilebilir ya da ertelenebilir.17. Duyuru ve başvuru süresi içinde kılavuzdaki eksik bilgi nedeniyle değişiklik yapılması ya daihtiyaç olan okullara ait listelerde sistemden kaynaklı hatalı girişler yapılması nedeniyle güncellemeyapılabileceği göz önünde bulundurularak Müdürlüğümüzün http://sivas.meb.gov.tr/ adresindeki"Duyurular" bölümü öğretmenler, okul müdürlükleri ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince takipedilecektir. Başvuru süresi içinde yer alan güncellemelerin dikkate alınmaması sonucu oluşanmağduriyetler ilgililerin sorumluluğunda olacaktır.18.Yukarıda belirtilen açıklamalarda yer almayan hususlarda ilgili mevzuat hükümleri esas alınacaktır.E-BAŞVURUDA YAPILACAK İŞLEMLERÖğretmenler yer değiştirme takviminde belirtilen süre içinde;1- Başvurular sadece Müdürlüğümüzce yayınlanan Başvuru Formunun elektronik ortamda doldurulmasıile yapılacaktır.2- Başvuru formu, tasdik ve imza işlemi için kadrosunun bulunduğu eğitim kurumu müdürlüğüne teslimedilerek okul/kurum müdürlüğünce onaylanacaktır.3- Eğitim kurumu müdürlüğü, form dilekçeyi onayladıktan (imza-kaşe-mühür) sonra İlçe MilliEğitim Müdürlüğü’ne teslim edecektir.F-BAŞVURULARIN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR1- Bakanlık atama alanı dışında başka bir alanda,2- Gerekli şartları taşımadan,3- Asılsız, gerçeğe aykırı, yanlış bilgi ve belgeyle,4- Öğretmenin kendisi tarafından yapılmayan başvurular,5- Süresi içinde usule uygun yapılmayan başvurular,6- Alanına uygun olmayan kurum tercihi ile yapılan başvurular,7- Başvuru formunun usulüne uygun tanzim edilmemesi,H-TERCİHLERNorm kadro fazlası öğretmenler öncelikle kadrosunun bulunduğu yerleşim yeri ya da ilçedeki eğitimkurumlarını; yerleşim yeri ve kadrosunun bulunduğu ilçede norm açığı bulunmayanlar daha sonra ilgeneli eğitim kurumlarını tercih edeceklerdir. Ancak öncelik yerleşim yeri ve ilçede görev yapanöğretmenlerin olacaktır.NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMENLERİN ATAMA TAKVİMİDuyuru İşlemleri(İl/İlçe/Kurum/Okul Müdürlüklerince)27 - 28 Şubat 2017Norm Kadroya göre ihtiyaç listesinin duyurulması 1 Mart 2017Dilekçelerin Kurum/Okul Müdürlüklerince kabuledilmesi02 Mart – 08 Mart 2017Eğitim Kurumu ve İlçe Milli EğitimMüdürlüklerinin dilekçeleri Müdürlüğümüzeteslim tarihi09 – 10 Mart 2017Başvuruların değerlendirilmesi 13 - 14 Mart 2017Atamaların yapılması 15 – 17 Mart 2017İlişik kesme işlemleri 20 Mart 2017 tarihinden itib
28.02.2017 11:45 732
Yayın Tarihi:28.02.2017
Yeni Mahalle Şevket Karpuz Caddesi İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Kat 2 - 0346 715 10 470346 715 17 75